Lyssna på sidan Lyssna

2020-02-07

Kontaktcenter fortsätter klättringen mot toppen

För ett år sedan hade Nynäshamns kommuns kontaktcenter klättrat från plats 119 till fina 21 i en årlig undersökning som företaget Profitel gör. Och klättringen mot absoluta toppen fortsätter. Senaste undersökningen visar att kontaktcenter nu intar plats 15 bland de 126 kommuner som deltog förra året.

Det som granskas är helhetsintrycket vid telefonsamtal exempelvis när det gäller svarstider, expedieringstider, bemötande och kvaliteten på svaren.

– All personal på kontaktcenter gör ett så fantastiskt arbete, annars hade vi aldrig klättrat i mätningen som vi har gjort. Jag är så stolt och fylld med tacksamhet över personalens fantastiska arbetssätt och viljan att driva verksamheten framåt, säger Malin Gillfjärd, chef Nynäshamns kommuns kontaktcenter.

Text: Åsa Ericsson

Personalen på kontaktcenter står framför receptionsdisken.

Det duktiga gänget på kontaktcenter. På bilden saknas Mikaela Vidén och Magnus Vadling.

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2020-02-07

Sidansvarig:

Nynäshamns kommun 

Dekorationsikon för besökadress

Stadshusplatsen 1

Dekorationsikon för postadress

149 81 Nynäshamn

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kontaktcenter@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

Kommunens logotyp