Ikon för funktionen lyssna på webbplatsen

2020-06-17

Hemester-kampanjen ”Plats för livet”

En av Nynäshamns kommuns marknadsföringssatsningar i år, är reklamkampanjen ”Plats för livet”. Syftet är att visa upp vårt fantastiska utbud av aktiviteter, locka till besök, stärka vårt varumärke och bidra till ett ökat kunderlag till kommunens företagare inom besöksnäringen.

Ska bidra till att stärka varumärket

Satsningen är en del av kommunens arbete med att lyfta Nynäshamns kommun som plats och stärka varumärket, det vill säga, vad människor förknippar Nynäshamn med. Ett starkt varumärke är oerhört viktigt för att vi ska kunna locka både nya invånare, besökare och företagsetableringar.

Det som snabbast skapar nyfikenhet och bygger intresset för en plats är att invånarna själva visar stolthet, talar gott om den och bjuder in till besök. Målet med kampanjen är att just väcka stolthet över vår kommun, nyfikenhet att upptäcka sin hemkommun och inspirera andra att komma hit. Vi vill se till att Nynäshamn ligger överst på allas önskelista som plats att upptäcka.

Stöd till våra företag

Vi hoppas också att satsningen ska bidra till ett ökat kundunderlag för våra besöksnäringsföretag och således även till de som levererar kringtjänster till dessa företag. Många har drabbats hårt ekonomiskt av Coronapandemin och de restriktioner som kommit på grund av den. Vi behöver våra företag, inte minst för att de skapar arbetstillfällen men också för att de står för att oerhört viktigt utbud av produkter och tjänster vi alla vill ha och behöver.

Kampanjen visar nynäshamnarnas tips

Kampanjen började med att vi bad nynäshamnare om deras favorittips på saker att uppleva i Nynäshamn. Detta gjorde vi bland annat via Facebook-sidan I Love Nynäshamn. Vi fick många härlig tips på allt från vandring och swimrun till delikatesspicknick och cykelturer. Några av de som lämnat tips, kommer ni nu att få möta! Vi följer dem till deras Nynäshamnsfavorit och ser dem i annonser och filmer som kommer att visas på bland annat Facebook, Instagram, i Nynäshamnsposten, 100% Nynäshamn, Mitt i-tidningar och på visitnynashamn.se. Kampanjen har arbetats fram i samarbete med Klapp, den kommunikationsbyrå som Nynäshamns kommun har ramavtal med. Vill du vara med och sprida kampanjen, dela gärna våra inlägg i sociala medier och uppmuntra gäster och vänner att följa våra konton.

Hemester med "Corona-säkra" aktiviteter

I år kommer många att semestra på hemmaplan och många kommer att välja att besöka Nynäshamns kommun. Då är det viktigt att visa på (guida till) aktiviterer som kan göras i utemiljö, enskilt eller med familjen. Kampanjen kommer inte att uppmana människor till att bete sig på ett sätt som går emot de riktlinjer och rekommendationer som myndigheterna gett. Inga bilder på folksamlingar, inga köer, inga fullsatta serveringar. Det som gäller nu är att friska människor kan resa fritt inom Sverige, men fortsätta att följa rekommendationerna om att stanna hemma då man är sjuk, tvätta händerna och hålla avstånd.

Man står på en klippa vid vattnet i solnedgången.

Jacob von Matern berättar om sina bästa vandringstips i hemesterkampanjen. Foto: Johan Gustafsson

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2020-06-17

Sidansvarig:

Nynäshamns kommun 

Bild för besökadress

Stadshusplatsen 1

Bild för postadress

149 81 Nynäshamn

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kommunstyrelsen@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

Kommunens logotyp