Ikon för funktionen lyssna på webbplatsen

Så tas din synpunkt om hand

Alla inkommande synpunkter och ärenden behandlas dagligen. Har du lämnat kontaktuppgifter får du löpande veta hur ditt ärende tas om hand.

Alla synpunkter och förslag hanteras i enlighet med dataskyddförordningen GDPR och det blir i regel en allmän handling som kan läsas av andra enligt "Offentlighetsprincipen".

Målet är att bearbetningen alla synpunkter som kommer in, antingen elektroniskt via webbplatsen, via post eller lämnas till receptionen påbörjas snarast, dock senast nästkommande arbetsdag.

Oavsett hur din synpunkt kommer in eller till vem så är det den nämnd som berörs av synpunkten som får den vidare hantering och för registrering av inkommande handling.

Om du har lämnat kontaktuppgifter blir du informerad om vad och i vissa fall vem som hanterar synpunkten för vidare åtgärd.

Årlig sammanställning

Varje år gör kommunens nämnder en sammanställning över inkommande synpunkter och vidtagna åtgärder. Inga personuppgifter tas med i sammanställningen.

Under rubriken Länkar hittar du de lagar som styr kommunens arbete, bland annat mer information om dataskyddförordningen GDPR.

Sidan granskad 2019-06-25

Sidansvarig:

Nynäshamns kommun 

Bild för besökadress

Stadshusplatsen 1

Bild för postadress

149 81 Nynäshamn

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kontaktcenter@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

Kommunens logotyp