Ikon för funktionen lyssna på webbplatsen
2019-01-10

Bra service tack vare Kontaktcenter

Sedan Nynäshamns kommuns Kontaktcenter öppnade för två år sedan har kommunen klättrat från plats 119 till fina 21 i en årlig undersökning som Sveriges kommuner och landsting gör.

I undersökningen ingår kommuners kontaktcenter, telefonväxlar och officiella e-postadresser. Det som granskas är bland annat svarstider, expedieringstider, bemötande, kontaktcentrets tillgänglighet samt kvaliteten på svaren.

– Jag är så stolt över kommunvägledarnas fantastiska arbete som de har gjort under de två som vi har haft Kontaktcenter öppet. Vi strävar varje dag efter att invånare och andra som hör av sig till oss ska få bra service och placeringen är ett kvitto på att vi har lyckats bra med våra intensioner, säger Malin Gillfjärd, chef Nynäshamns kommuns Kontaktcenter.

Rapporten om kommuners kontaktcenter ingår i den årliga undersökningen Kommunens kvalitet i korthet (KKIK) där ett av områdena heter ”Din kommuns tillgänglighet” där kontaktcenter ingår. Hela KKIK-rapporten släpps den 23 januari.

Text: Åsa Ericsson

En gruppbild på alla som jobbar i kontaktcenter.

Det här är gänget som har fått servicen att skjuta i höjden.

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2019-01-10

Sidansvarig:

Nynäshamns kommun 

Bild för besökadress

Stadshusplatsen 1

Bild för postadress

149 81 Nynäshamn

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kontaktcenter@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

twitterfrågeln i blått

Följ oss på Twitter @Nynashamnkommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Logotyp för RSS
Kommunens logotyp