Ikon för funktionen lyssna på webbplatsen
2018-09-27

Nya rutiner för klagomålshantering

Barn- och utbildningsförvaltningen har arbetat fram nya riktlinjer för att hantera klagomål på skolverksamhet. Syftet är att förenkla för elever och vårdnadshavare att framföra sina åsikter.

Bilden föreställer en dator och två händer

Barn- och utbildningsförvaltningen har under våren och sommaren arbetat med att ta fram nya rutiner och riktlinjer för klagomålshantering inom skolverksamheten.

I tillägg till att arbeta fram nya rutiner har också en e-tjänst tagits fram för att underlätta för främst elever och vårdnadshavare att framföra sina klagomål. E-tjänsten ger också en bra överblick över inkomna ärenden och möjligheter att mer effektivt sammanställa, analysera och reagera på de inkomna klagomålen.

- För elever, vårdnadshavare och verksamheten är det viktigt att det är enkelt med klagomålshantering, säger Lina Axelsson Kihlblom, förvaltningschef inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Att uttrycka sina känslor och tankar och få feedback på dem ska vara enkelt för alla. Det digitala hjälper oss med detta.

De nya rutinerna, riktlinjerna och e-tjänsten gäller från och med torsdag 27 september och länk till e-tjänsten finns tillgänglig på samtliga skolenheters webbplatser och på kommunens centrala webbplats och.

Text: Fredrik Nordensson

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2018-09-27

Sidansvarig:

Nynäshamns kommun 

Bild för besökadress

Stadshusplatsen 1

Bild för postadress

149 81 Nynäshamn

Kontakta kommunen
Telefon: 08-520 680 00

Fax: 08-520 140 08

E-post: kontaktcenter@nynashamn.se

Besöksadress:
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

Kommunens logotyp