Ikon för funktionen lyssna på webbplatsen
2014-10-01

Tyck till om garantier inom äldreomsorgen

Under hösten följs äldreomsorgens så kallade värdighetsgarantier upp. Brukare, anhöriga och medarbetare inom äldreomsorgen får då möjlighet att svara på några frågor.

I slutet av 2012 beslutade kommunens socialnämnd om en ny värdegrund och ett antal värdighetsgarantier för äldreomsorgen. Värdighetsgarantierna beskriver vad du som medborgare i Nynäshamns kommun kan förvänta dig av äldreomsorgen, till exempel när det gäller bemötande, kontinuitet och hur lång tid handläggningen av ett ärende får ta.

Brukare, anhöriga och medarbetare får tycka till

Socialförvaltningen kommer nu att följa upp vilken effekt värdighetsgarantierna har fått och hur de kan blir bättre.

Uppföljningen delas in i tre delar:

  • Anhöriga kan svara på frågor i en webbenkätlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (länk till enkäten). Enkäten kan besvaras under hela oktober.
  • Under vecka 41 får ett slumpmässigt urval av brukarna inom vård- och omsorgsboende, hemtjänst och dagverksamhet en pappersenkät hemskickad.
  • Under oktober svarar äldreomsorgens medarbetare på några frågor om värdighetsgarantierna.

Text: Marie Eriksson

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2016-04-18
Sidansvarig: Åsa Ericsson

Nynäshamns kommun 

Bild för besökadress

Stadshusplatsen 1

Bild för postadress

149 81 Nynäshamn

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kommunstyrelsen@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

twitterfrågeln i blått

Följ oss på Twitter @Nynashamnkommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Logotyp för RSS
Kommunens logotyp