2012-09-26

Gårdagens datorproblem är lösta

Under tisdagen var det svårt att nå delar av Nynäshamns kommuns medarbetare via mejl. IT-leverantören Tieto har arbetat hela tisdagen och natten mot onsdagen och sedan tidigt i morse är problemen lösta.
Under tisdagen kunde många av kommunens anställda inte logga in i sina datorer. Datorproblemen fick bland annat till följd att den som mejlade till delar av kommunens personal fick ett svarsmeddelande som sa att det inte gick att leverera till mottagaren eller att e-postmeddelandet inte längre var giltigt.

— Mejlen har förmodligen inte heller gått fram till mottagaren så mejlet bör skickas på nytt. Nynäshamns kommun kommer att få en så kallad incidentrapport från Tieto, som vi ska analysera noggrant för att samma problem inte ska uppstå igen, säger Nynäshamns kommuns IT-chef Rolf Lindkvist.

Text: Åsa Ericsson

Tipsa någon om den här sidan via:

Sidan granskad 2016-04-19
Sidansvarig: Åsa Ericsson

Nynäshamns kommun  ●  Stadshusplatsen 1  ●  149 81 Nynäshamn  ●  växel: 08-520 680 00  ●  fax: 08-520 140 08  
e-post: kontaktcenter@nynashamn.se  ●  Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterJournummerOm webbplatsen ● RSS

Nynäshamns kommun
Stadshusplatsen 1
149 81 Nynäshamn

växel 08-520 680 00
fax 08-520 140 08

kontaktcenter@nynashamn.se

Journummer
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Om webbplatsen

twitterfrågeln i blått

Följ oss på Twitter @Nynashamnkommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Logotyp för RSS
Kommunens logotyp